Обуке о оцењивању ученика и примени новог Правилника о оцењивању у основном образовању

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Наставници су упознати са Правилником о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању.

Одржани  су и семинари о оцењивању. Од помоћи може да буде и приручник намењен за потребе семинара о оцењивању:

http://www.matkovukovic.edu.rs/wp-content/uploads/2012/12/01-prirucnik-ocenjivanje-ucenika.pdf

http://www.matkovukovic.edu.rs/wp-content/uploads/2012/12/03-ocenjivanje-ucenika.pps

Како да оцена буде права?

Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, уз подршку пројекта Европске уније „Осигурање квалитета националних испита”, организовали су крајем прошле године једнодневне обуке о оцењивању ученика и примени новог Правилника о оцењивању у основном образовању.

Пројекат „Осигурање квалитета националних испита”, који има за циљ да се уведе и ојача систем националних испита у основном и средњем образовању, финансира Европска унија с три милиона евра.

Оцењивање је квалитетно када се поштују одређени принципи, контекст у којем се оно одвија, континуирано процењује постигнуће ученика и уважава његов лични напредак и развој – каже Данијела Радовановић из пројекта „Осигурање квалитета националних испита”.

Нови правилник предвиђа примену разноврсних метода и техника оцењивања, од оцењивања презентација, преко учешћа у дискусији, истраживачког рада, учешћа у групном раду па до рада на пројектима. Та разноврсност је важна како због тога што ученицима смањује стрес и повећава мотивацију, тако и због тога што у коначној оцени учествују различити аспекти учења и што омогућава индивидуални приступ ученицима, а тиме се побољшава њихов успех у стицању знања и достизању образовних стандарда. Нови правилник препоручује и оспособљавање ученика за објективну процену сопствених постигнућа, а на обукама је наставницима предочено да то могу постићи кроз укључивање ученика у утврђивање критеријума за оцењивање, упоређивање оцена које су дали ученици с наставничким оценама, омогућавање ученицима да напишу какве резултате очекују на тесту…

Током обуке истакнуто је и да је мотивација ученика већа када је оцењивање такво да могу изабрати начин испитивања, када су тестови с питањима вишеструког избора, када ученици могу учествовати у оцењивању и добијају повратне информације, уз јасне критеријуме оцењивања и очекивања наставника.

– На семинарима је истакнуто и да је веза наставе и оцењивања двосмерна, да наставници треба да мисле о оцењивању као о нечему што се ради заједно с ученицима, а не о нечему што се ради ученицима – каже Данијела Радовановић.

Наставницима је препоручено да редовно проверавају постигнућа и стално прате степен савладавања школског програма, уз давање повратне информације ученицима и препорука за њихово даље напредовање. Само тада ће оцена бити објективна и поуздана мера напредовања и развоја ученика, као и показатељ квалитета и ефикасности рада наставника и школе.

Обуку за оцењивање и примену новог Правилника прошло је по четири представника свих основних школа у Србији, односно око 4.800 учесника учитеља, наставника, психолога, педагога и директора из 1.200 школа. Осим тога, обучено је и 108 просветних саветника из свих школских управа да би могли пружити подршку школама у тој области.

Извор: Дневник

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s